śledź

SURSTRÖMMING

(ENGLISH)

Na wstępie chciałabym podziękować Piotrowi W. za inspirację, rady i wsparcie moralne.

Jak można się domyślić po tytule, dzisiejszy wpis będzie o fantastycznym szwedzkim smakołyku zwanym surströmming. Jest to perła w koronie recenzji śledzi, albowiem nie jest to nic innego jak

sur

SFERMENTOWANY ŚLEDŹ BAŁTYCKI W PUSZCE (na kutrze).

SKÖVDE SHORE BIATCH

Nie mam pojęcia, dlaczego byłam tak podekscytowana, kiedy kupowałam puszkę, kroiłam cebulę i czekałam na Rafaela.

hahaad

Surströmming też dzielnie czekał. Ale ja chyba nie wytrzeźwiałam od spanisz party albo ktoś dosypuje twardych psychotropów do mojej kawy. Każdy Szwed którego zasypywałam radosną wieścią o zjedzeniu tego przysmaku mi to odradzał, ale jest jeszcze jeden punkt ‘Zuziaczka dla bystrzaków’, o którym zapomniałam.

12. Ja mam zawsze rację.

Oprócz tego konkretnego przypadku który potwierdza regułę. Ale wracając do śledzi.

 To my przed konsumpcją:

1381912_708029649211440_2116856829_n (1)

Po:

sadness1

tylko w ubraniu. Źródło: google. W Szwecji zawsze trzeba podawać źródło.

Śledziowość: 576/10. JEST TO ZGNIŁA RYBA. ŚMIERDZI ZGNIŁĄ RYBĄ. I musuje w swój śledziowy sposób. Wygląda obrzydliwie i jest oślizgłe. Ciągną się za tym rybie smarki. Pomyślcie o platońskiej idei śledzia i odwróćcie ją o 180 stopni – to jest surströmming. Smakuje trochę jak kwas solny, trochę jak nadgniły pomidor, trochę jak wymiociny, a trochę jak ryba.

Cena: Naprawdę staram powstrzymywać się od wprowadzenia pięciu przekleństw w jedno zdanie, więc powiem że doświadczenie warte swej ceny, bo jest ono jedynym w życiu. Za małą puszkę filetów – czyli wersji dla mięczaków, której nie trzeba obierać, wypruwać z niej flaków, odcinać głowy i wyjmować ości – 53 korony w moim ulubionym dyskoncie. Jak na to, że został zjedzony jeden i 1/178 filetana 5 osób – mało ekonomicznie.

Kompatybilność: HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA. Z siarkowodorem byłoby idealnie. Ewentualnie z litrem wódki. Na midsommar.

Propozycja podania: Otwórz i uciekaj? Polej się detergentem po otwarciu? Stwórz broń biologiczną? “Zjedliśmy” z tunnbröd (maca), cebulą, śmietaną i puree z ziemniaka, ale było ohydne. Na pewno przez to, że śmietana była light.

Reakcje: “O borze, to pachnie naprawdę źle” (czyt. O *^@% ale wali); “UHH…… chcesz spróbować?” (czyt. zabierz to ode mnie jak najszybciej); “to nie jest AŻ TAAAAKIE złe… jest złe, ale nie aż tak…” (czyt. JEST ZŁE); *wyplucie* (czyt. jedyna słuszna decyzja), *brak reakcji* (czyt. Islandia), “AAAAAAAAAGHHHHH” (czyt. AGGGHHHH).

Ocena końcowa: SRSLY? Czy to wygląda zachęcająco?

1381387_10200486056063191_1037011832_n

Refleksje:

KTO TO WYMYŚLIŁ

KTO TO JE

KTO PRACUJE W FABRYCE WYTWARZAJĄCEJ TO GÓWNO

CZY TO JEST NAJGORSZE JEDZENIE ŚWIATA? JEŚLI NIE, TO BLISKO

 DRAMA BUTTON

VÄRFÖR?????

GDZIE UTYLIZUJE SIĘ RESZTKI?

JAK MAM POZBYĆ SIĘ POWABNEGO ZAPACHU ZGNIŁEJ RYBY Z MOICH UBRAŃ?

ODDAJCIE MI MÓJ SMALEC

W następnym odcinku lutefisk. Zepsutej ryby nigdy dość.

Standard

3 thoughts on “SURSTRÖMMING

Leave a comment